Malang, Surabaya, e.a., Indonesia Fare thee well - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fred Binkhuysen - WaarBenJij.nu Malang, Surabaya, e.a., Indonesia Fare thee well - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fred Binkhuysen - WaarBenJij.nu

Malang, Surabaya, e.a., Indonesia Fare thee well

Door: Fbi

Blijf op de hoogte en volg Fred

12 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

12 maart 2014

Malang, Surabaya e.a., Java, Ubud, Bali, Indonesia - Fare thee well!

Het was gisteren weer 's een zeer warme dag, wel wolken, maar uiteindelijk geen verkoelende regen. Weinig wind, drukkend/sumoh, ..pffffft.
Bob en Marijke hebben tegen hun gewoonte in al vroeg ontbeten, en gaan rap op stap om o.a. wat zilveren sieraden voor dochter en kleinkind te kopen.

Pasar. We wagen t erop, dat we de Pasar van Ubud kunnen halen, zonder drink- tussenstop. Gelukt, maar t is op de pasar uiteraard druk, veel volk, benauwd, smal (ciut) en iedere kraamhouder probeert je te plaikkerig iets te verkopen ( plakventers, a la Borobodur, weet u t nog).
Ineke kijkt nog belangstellend bij n stalletje naar wat zilveren sieraden, maar deze kwaliteit is niet te vergelijken met Jokja-zilver (zie foto).
Ze ziet door de zilverbomen t bos niet, en dan de lucht, walm, stank, hitte: we vluchten weg uit deze steeg/sukh. Eerst n drankje, Lassie - soort yoghurt en ik, n koele coke ( geen ijs). Vervolgens fluks naar t zwembad.

Spa Salon Nur, massage. Vandaag staat de massage bij Nur, een bekend adres van Bob en Marijke. Nur is al sinds 1978 actief. Voor mij de eerste ervaring op massage-gebied.
Ineke en ik hebben een ticket voor 1,5 uur pijat/urut/massage. Mijn masseur heet Wayan, maar komt uit Banteng, W-Java. Eerst wordt mijn achterlijf gekneed, tegen de pijngrens aan. Dan de voorkant, zelfde recept. Vervolgens zittend, nog eens rug- en nek-massage. Ook de pezen van je handen en voeten worden flink gerekt, getrokken tot "knak".
Ondertussen is er Zen-muziek te horen, en kijk ik door t open vierkant, waarop mn hoofd rust, naar n witte schaal met daarin 3 ringen van gekleurde bloemen. De buitenste ring is roze, dan volgt rood en de binnenste ring is paars-violet. Rustgevende combi van kleuren?
Wayan begint dan mijn lijf te scrhrobben met maalsel van koffiebonen, beslist geen Loewak koffie, gelet op de prijs. Ik rook echt naar Arabica! Met n pannetje/gayong weer schoon, hop het warme bad in, met drijvende divers gekleurde bloemetjes (a la film American beauty, Kevin Stacey, maar dan geen rode rozen). Bapak Fred in een badkuip met bloemetjes! Badan muda, jong lijf (als n god!, ha!).

Tot slot nog n pedicure behandeling door Sandra. Kaki muda, jonge voeten. Ineke krijgt de manicure treatment, van Kumi: tangan muda, jonge handen.
Kortom, n aparte ervaring, massage in Bali. En n goede voorbereiding op de lange terugreis van 18 uur, komen we niet verkreukeld aan, verwachten we althans, met onze gezalfde en geoliede bodies!

Bij elkaar hebben we zeker 2 uren bij Nur doorgebracht, tijd voor lunch bij Cafe Tropical View ( sawah, briesje).

Morgen, kembali Holland. Vliegtuig vertrekt pas half tien 's-avonds. Aankomst Schiphol: vrijdagochtend, tegen 8 uur, lokale tijd. Ook morgen afscheid van Bob en Marijke (droep, droep, traantje), maar we zien elkaar waarschijnlijk volgend jaar weer in negeri Belanda, Holland.

Voor allen:

Sampai jumpa lagi, tot weerziens.

Salam, Groetjes, I&F

  • 12 Maart 2014 - 21:48

    Joke Glansbeek:

    Oh wat herkenbaar!!! Warm warm warm, altijd een bezweet lijf ( behalve op onze hotelkamer waar Jos de airco steeds op max zette zodat ik blij was met een op het laatste moment ( ingeving van boven) in mijn koffertje gepropte warme shawl waarmee ik dus sliep, op Bali)

    en op de markt zagen wij ook door de bomen het bos niet meer, ook wij zijn toen gevlucht naar een tentje t.o. de bazaar. (vast hetzelfde tentje)
    Maar ook wij hebben genoten van de heerlijke massages, Jos heb ik 1x kunnen overtuigen dat het echt lekker is maar ik heb mij wel 5 x laten kneden.
    Maar jongens, het zit er bijna op, heb een relaxte en veilige vlucht terug en geniet van de gedachten aan alle ervaringen en van het weerzien met jullie dierbaren,
    ben benieuwd naar de foto's,
    Groetjes Joke

  • 13 Maart 2014 - 00:23

    Fred Binkhuysen:

    Hoi Joke,

    Dank voor je invoelende reactie. Wat t kneipen betreft, Ineke is dik tevreden met haar yoghurt treatment, zelf heb ik nu t gevoel alsof ik door n wastrommel ben gehaald, deels althans. Mijn schouders voelen wat beurs en bros aan, daarnaast heb ik ook last van n zere kuitenpartij. Ik dacht eerst, dat gaat zo over, maar nee, t ergste ( na twee dagen meestal) moet denkelijk nog komen!

    Massage was terlalu keras, n te harde kneder, die Wayan, terwijl hij nog wel wat harder aan de gang wou gaan, NB!

    Afijn, ik t gehad. Wat de foto's betreft, je hebt toch wel kunnen kieken naar de meegezonden kiekjes bij t verslag? In totaal zijner meer dan duizend foto's gemaakt, dus dat wordt de volgende klus thuis: selecteren, de reis nog s beleven.

    Weg van Bali betekent ook weg van al die aanbieders langs de weg:Taxi, taxi en Massaaaj, massaaaj, en weg van t kapotte, smalle trottoir, waarbij je moet oppassen om niet in de goot/prut te vallen.

    Mooi geweest.

    Groetjes en tit ziens F@ I

  • 13 Maart 2014 - 00:24

    Fred Binkhuysen:


  • 14 Maart 2014 - 11:20

    Fred Binkhuysen:

    Beste volgers (fem.plus male, wanita & pria) van Jalan Kembali.
    We zijn weer thuis, heelhuids nog wel.
    Fijn.
    Nog n laatste melding (statistiek): t dagboek heeft nu meer dan 1000 hits gehad!

    Nogmaals dank voor jullie reacties en aandacht!

    Sampai jumpa lagi!

    I&F

  • 14 Maart 2014 - 15:59

    Cora Stavenuiter:

    Hallo Ineke en Fred,

    Wat heb ik genoten van jullie reisverslag, Fred wat kan jij het beeldend vertellen.......alsof ik er bij was, heel erg leuk. Fijn dat jullie weer goed en veilig in Nederland zijn........nu de komende tijd nog nagenieten als je de foto's gaat bekijken.
    Groetjes Cora.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fred

What am I searching for?

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 16194

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 23 Mei 2015

Pelgrimage

09 September 2014 - 14 September 2014

Weser renaissance strasse

07 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: