Ubud, Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fred Binkhuysen - WaarBenJij.nu Ubud, Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fred Binkhuysen - WaarBenJij.nu

Ubud, Bali

Door: Fbi

Blijf op de hoogte en volg Fred

06 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

5 maret 2014 - Bye Surabaya, Kembali Bali.
Gisteravond nog laatste gezamenlijk diner gehad in Boncafe te Surabaya, waarbij we Ujang zijn tip hebben gegeven. Hij blij.
Juanda. Naar t vliegveld, bijtijds vertrekken dus. Ujang staat al startklaar, n halfuur dan afgesproken. We rijden richting Waru, Juanda, airport domestik. Garuda vluchten vertrekken evenwel van Terminal 2, international airport, maar ook nationale vluchten van alleen Garuda. Dus opnieuw de auto in. Naar T2. Gelukkig niet ver van T1, wel dwars door n kampung heen, dus pelan pelan, rustig aan. Gelukkig bijtijds vertrokken.

Afscheid. Als de koffers zijn uitgeladen, wordt t tijd om afscheid te nemen van onze gids. Een emotioneel moment ons drieen: droep, droep, traantje! Ujang blijft buiten wachten, totdat we hem n sms-bericht hebben gestuurd, dat alls ok is (vertekgate hebben bereikt). Geen problemen gehad, Ujang kan vertrekken richting Bandubg, waar hij de wagen zal achterlaten bij Dari Jawa, lokale vestiging. Zelf gaat-ie dan met openbaar vervoer naar zijn kampung bij Cirebon.

Ubud, Monkey Forest Road. De vlucht naar Denpasar/bali duurt nog geen uur vanuit Surabaya. We vliegen in n Bombardier-type, nooit eerder in gevlogen. We landen veilig desondanks. We worden opgepikt door Agus, de chauffeur van " Ubud Bungalow".
Mooie locatie, waar we vertoeven en GEEN mashid in Ubud. Iedereen Hindoe hier, dus rrustig, islam betekent herrrrie - is onze ervaring. Bali, baken van rust!

Bob& Marijke. Een vrolijk weerzien, na 6 jaar, leek t net of we elkaar gisteren gezien hadden. Dus kwek-kwek, lachen, biertje en wijntje, samen diner. In Java kun je overigens met veel geluk alleen bier/Bintang krijgen, soms wijn in n duur Chinees restaurant. Bali is liberaler, produceert zelfs eigen wijn, alleen de witte is te drinken, terwijl de Australische winemakers op n steenworp te vinden zijn.
Een week rust voor de boeg, vakantie dus.

Zondag misschien naar Balinese dansvoorstelling in t dorp van Wayan, de baas van deze tent, Ubud Bungalows.
En volgende week een toertje Bali-west?

Saluti cordiali/ de Holiday makers I@F/Sampai jumpa (tot ontmoetens)

• 06 Maart 2014 - 09:49

Piet & Sarienske:

Ha, dan gaat nu de ontspanning beginnen op het kleurrijke eiland met z'n mooie stranden en kenmerkende vulkaan ! Wij herbeleven ons bezoek nu alweer bijna 2 jaar terug

groet, P en S

• 06 Maart 2014 - 13:08

Wim Glansbeek:

In al jullie reisverslagen gemerkt dat Ujang een uitstekende gids is geweest. Een vriend voor het leven ?
    Nog even lekker uitzakken.

Groetjes,

Wim

• 07 Maart 2014 - 07:09

Fred Binkhuysen:

Hoi Sariens en Piet,

Heel mooi, dat jullie je Indo-reis opnieuw kunnen beleven, als achterbank-reizigers in de virtuele auto, nu helemaal, want wij beschikken niet meer over Onze gids Ujang en diens wagen.
    In Bali geen vulcaan bezoek, na Br-Br-Bromo en Kelud, wij zijn wat vulcanofoob geworden.

Groetjes en sampai jumpa (tot ontmoetens)

I&F

• 07 Maart 2014 - 07:23

Fred Binkhuysen:

Selamat siang Wim,

Wat Ujang betreft, inderdaad uitstekende gids, weet alles over Java, of zelfs Indonesie. Hij heeft ook getoerd in Sumatra, Bali, Lombok etc. Bovendien, een uitstekende driver in dit gekkenhuis van verkeer in Indo, waar misschien wel regels bestaan, maar geen handhaving bestaat (alles en iedereen omkoopbaar). En hij is tijdens de reis best humoristisch, en weet veel te verhalen over grappige situaties.
    In ieder geval heeft hij bij ons een speciale plek veroverd.

Groetjes en tot ziens,

I&F