Obs. 10 en 11 feb. 2014 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Fred Binkhuysen - WaarBenJij.nu Obs. 10 en 11 feb. 2014 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Fred Binkhuysen - WaarBenJij.nu

Obs. 10 en 11 feb. 2014

Door: Fbi

Blijf op de hoogte en volg Fred

11 Februari 2014 | Indonesië, Sanur

Observaties 10, 11 feb. 2014

10 feb. Ontbijttafel is altijd berstens vol met gasten Gezeten naast Limbo-pensionado's, die al zowat n maand Bali erop hadden zitten!
Ons moeder vond t eigenlijk niks dit eiland, zo lang, ons vader vond t wel prima. Er blijken overigens meer pensionati -returning visitors, van wie n aantal behoorlijk krukken bij het lopen of lopen met krukken -in dit oord te huizen voor n overwintering (hibernating hostages).

Internet gebruik is n apart verhaal, want drama alhier. Foto's inladen, lukt niet. Sorry Volgers, better times may come soon, speriamo.

Iin de middag naar strand Sanur Bay - noord - is n verademing, want nog steeds broeierig heet bij het hotel. Lunch aldaar, vorstelijk heerlijk. Bij Jenny heeft Ineke wat Bali-luchtig-textiel ingekocht, ik kreeg zonnehoed cadeau - brengt geluk, aldus Jenny.
Des avonds, voor t eerst kennis genomen van het olympisch winter(spektakel)spel op de tv. Alhier ook Chinees vuurwerk, tahun baru 2635, als ik me niet vergis.

11 feb. Strand bij Sanur verkend, vanaf Semawang kant (zuiden). Eerste deel is nogal shabby, met warungs, alweer veel textiel, wrakke horeca, safe water - drink beer slogan, veel massage- aanbod e.d., gedek en zinkplaten bouw, dan is er n posh gedeelte (Mercure hotel o.a), en vervolgens weer een armoed-zooitje verkooptentjes. Jammer, dat we de plaatjes (nog) niet kunnen doorseinen.

Bij onze favoriete strandtent, met originele naam La Playa (Sanur noord), lunch, op strand rondgeluierd, vissers die tot hun oksels in t lauwe zeewater aan t hengelen waren. Avondhap, voor mij ayam betutu, smul-smul. Morgen vroeg op, 5.30u, vliegen naar Jakarta.
Nb. Onweer en stortbuien nu (21 u lokale tijd).

Tot later.

Groet/Fred

• 11 Februari 2014 - 14:47

Martijn:

Leuke berichten! Goede reis morgen. Hebben jullie de jus avocado met chocolade-saus al geprobeerd?

• 11 Februari 2014 - 20:44

Eline:

Lieve pa&ma,
    Leuk om te lezen en jullie zo te volgen. Een goed ontspannen begin met wat lui lekker strand dagen. Benieuwd naar de volgende blog en natuurlijk de foto's.
    Liefs van ons en een plakzoen van Louisa