7,8 en 9 feb. - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Fred Binkhuysen - WaarBenJij.nu 7,8 en 9 feb. - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Fred Binkhuysen - WaarBenJij.nu

7,8 en 9 feb.

Door: Fbi

Blijf op de hoogte en volg Fred

09 Februari 2014 | Nederland, Castricum

Reisverslag 7,8 en 9 feb. 2014

7 feb. Vertrekdag, maar vlucht gaat pas om 21 u, dus laatste dingen inpakken. Schoonzoon Jalken brengt ons naar Schiphol, mooi op tijd, wat heet ca. 17 u op het vlegveld.

Lange vlucht voor de boeg, ca 11.5 uur fladderen naar Singa en dan na uitstap op Changi Airport, naar Bali. Totaal ca. 15 uur, met uitstap. Beenruimte genoeg, maar de stoeltjes waren wat krap.
Humoristische raambuurman, van ca. 2 meter lang gaf aan stewardess door, dat er stof lag bovenop de ruimte van de lockers! Eea is met Ipad vastgelegd, en lange buurman krijgt nog feedback van KLM.
Toch nog wat geslapen mbv combi cognac en melato.

8 feb. Uitstap Changi, bij de security check, alsnog een verrekte verzonken kurketrekker gevonden in mijn rugzak, was het apparaat nieteens kwijt, afijn dat heeft Schiphol sec. Dus gemist.
Bij aankomst Bali, keuen voor de Immigrasi, had wel het voordeel dat de bagage na passeren van deze dienst al eschikbaar was.
Opeens stond naast ons bij de belt: Porter 23, dat stond op zijn mouw, borstzak van zn overhemd.
Porter 23 heeft onze bagage op zn karretje geladen en naar de aankomsthal gebracht, waar wij overrompeld werden door een tientallen Balinese "Afhalers", die met bordjes langs de kant stonden. Wij vonden onze afhaler en met Porter 23, met wie ik in Behasa diverse fam. Zaken poogde uit te wisselen, zijn we naar de garage gelopen.
Nu snel naar het hotel in Sanur, inchecken, biertje Bintang -Proost Vera op je gezondheid! Heerlijke douche!, dan te bedde.

9 feb. Na ontbijt (goed), omgeving van hotel bekeken, water gehaald bij Toko Bagus. Overal, waar je loopt, word je aangeschoten door middenstanders voor allerlei waar en ritjes. Water en nootjes gekocht bij Toko Bagus, en weer terug. Werd al behoorlijk warm, dus zwembad-tijd. Volgende exercitie naar het strand lopen.

Wordt vervolgd, Selamat whatever/Fred

• 09 Februari 2014 - 13:13

Wim Glansbeek:

Fred, er is een correspondent aan je verloren gegaan. Leuk beknopt verslag. Heb het met interesse gelezen.

• 10 Februari 2014 - 00:04

Piet Geerke:

Porter 23, boffen dat de nummers 1 t/m 22 je met rust lieten :-)
    Wel gezellige boel toch, met al die straatverkopertjes - wacht maar, bijv. bij de Borrobudur, daar s vliegenmepper niet genoeg ...
    Zijn er toevallig ook Hindoe-feestdagen tijdens jullie verblijf op Bali, zijn heel kleurrijk!

Mooie tijd gewenst, ook namens Sarienske ,
    Piet

• 10 Februari 2014 - 20:52

Marc Van Den Boom:

Een geruststelling dat het eerste gedeelte van jullie reis geslaagd is.
    Dat jij je kurkentrekkers niet mist is overduidelijk . Jij zal als Reserva drinker wel in iedere hoek en la van het huis er een hebben liggen. Wees maar blij dat je niet meteen in Isolasi achter de immigrasi bent gezet.
    Tientallen Balinese "Afhalers", met bordjes, dat lijkt verdomd veel op een Indische rijsttafel wat lag er dan op nr.39?

Wij blijven jullie volgen groeten ook namens Veer, Marc